طبق بررسیهای انجام شده در سطح دنیا در زمینه طراحی سایت و سئو ، به این نتیجه رسیدیم که این دو ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. بیایید نگاهی بیندازیم به جنبه های خاص سایت شما که تحت تأثیر هر دو قرار گرفته اند و همچنین می توانید آنها را برای طراحی وب سایت بهینه سازی کنید.
طراحی
عناصر اصلی طراحی سایت که البته باید توسط طراح و متخصص اینکار تعیین شود به موارد زیادی برمیگردد. با این حال ، در اینجا چند نکته وجود دارد که آنها را باید برای اهداف سئو به خاطر سپرده شوند:
کد
در حوزه وب و طراحی سایت، طراحان نظرات متعددی در استفاده از ابزارهای مختلف به جهت ساختن المانهای سایتها دارند که امروزه با توجه به پیشرفت صفحات وب بالای ۹۰ درصد طراحان از زبانهای HTML و CSS استفاده میکنند و این ابزارها بیشترین سازگاری را با بهینه سازی موتور جستجو دارند.
واکنشگرا بودن
تعداد بسیار زیادی از کاربران اینترنت در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه به مرور سایتها می پردازند و سایت شما باید در دسترس همه آنها باشد. این نه تنها تجربه کاربری بهتری را فراهم می کند ، بلکه به شانس شما برای رتبه بندی خوب که واکنش گرا بودن یکی از عوامل رتبه بندی گوگل است نیز کمک خواهد کرد.
خوانایی
گرچه طراحان ممکن است در درجه اول بر عناصر غیر متنی سایت شما تمرکز کنند ، اما مهم است که آنها قلمها و اندازههایی را انتخاب کنند که خوانایی صفحات وب شما را به بالاترین سطح خود برساند.
نام گزاری فایلها
تمام تصاویر شما باید دارای نامهای توصیفی و منطقی باشد. تا جایی که ممکن است کمی بیشتر از گذاشتن نام هایی مانند "IMG_0035.jpg" اجتناب کنید ، زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تصاویر شما را "ببینند" و آنها را در متن قرار دهند.
حجم فایل
اگرچه تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا از نظر بصری جذاب هستند ، اما طراح شما باید سعی کند اندازه فایلها را تا حد ممکن کوچک نگه دارد. پرونده های بزرگ می توانند زمان بارگذاری صفحه را کند کنند ، که نه تنها تجربه کاربری ضعیفی را فراهم می کند ، بلکه نرخ پرش شما را نیز افزایش می دهد - و به رتبه بندی شما آسیب می رساند.
تگ ALT
علاوه بر نام عکسها، تصاویر شما باید دارای برچسب های ALT بهینه شده نیز باشند. این توضیحات به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه به تصویر کشیده شده است را تشخیص دهند ، و کاربران می توانند هنگام مشاهده ماوس روی آن ، آن را بخوانند و یا اگر به هر دلیلی تصویر در صفحه مشکل دار شد، به جاش برچسب ALT به نمایش گذاشته میشود.
ناوبری
پیمایش و ناوبری یکی از مهمترین مولفه های یک تجربه کاربری عالی است و به همین دلیل ، باید آن را ساده نگه دارید. بازدیدکنندگان سایت شما آسانتر می توانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند ، احتمال تبدیل آنها بیشتر است.
ساختار URL
هر یک از صفحات شما باید یک URL توصیفی داشته باشد که محتوای صفحه را توصیف کند. کلمات را باید با خط تیره تقسیم کنید (زیرخط نیست) ، و می توانید چند کلمه کلیدی مرتبط را شامل کنید.
در واقع URL هایی با کلمات توصیفی (در مقابل اعداد و حروف تصادفی) به موتورهای جستجو کمک می کنند تا صفحات شما را درک کنند و همچنین به خاطر سپردن بازدیدکنندگان سایت شما برای آنها آسان خواهد بود.