وب سایت پزشکی شما مطب مجازی کلینیک شماست ، تصویری دیجیتالی از عمل شما.باید از ساختاری مناسب و جذاب برخوردار باشد و درنتیجه بیماران و درآمد بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.
برای دیده شدن ، ساخت یک بستر مجازی برای مطب در قالب سایت بهترین کاری است که پزشکان انجام می دهند و به همین دلیل طراحی وب سایت پزشکی مهم است.
با استفاده از طراحی مناسب ، وب سایت های پزشکی به بهبود عملکرد عمل شما کمک می کنند ، اعتبار شما را افزایش می دهند ، تجربه بیمار را خوشایند و مثبت کرده و درآمد بیشتری برایتان حاصل می کنند.
در این مقاله نکاتی برای طراحی سایت های پزشکی به شما ارائه می شود که گروه خاصی از بیماران بسته به نوع خدمات پزشکی مورد نظر خود ، نیازها ، خواسته ها و انتظارات مختلف ,.. را هدف قرار می دهد و عملکرد شما را ارائه می دهد.
نکته 1: طراحی سایت باید مخاطب خاص شما را هدف قرار دهد
مطب پزشکان بسته به تخصص آنها متفاوت است و متعاقباً گروه بیماران خاصی را هم هدف قرار می دهند. مطب یک متخصص اطفال مطمئناً مشابه مطب یک جراح ارتوپدی نخواهد بود. تخصص متفاوت ، بیماران مختلف ، دکوراسیون متفاوت!
همین قانون در مورد وب سایت های پزشکی نیز اعمال می شود: بسته به گروه جمعیتی که کلینیک قصد جذب آن را دارد ، طراحی متفاوت خواهد بود. سایت های پزشکی باید از جذاب ترین طراحی برای مخاطبان هدف خود استفاده کنند تا انها را جذب کنند.
اگر بیماران جوان را هدف قرار میدهید ، بهتر است از رنگ های بیشتری در طراحی وب سایت پزشکی خود استفاده کنید. اگر تمرین شما روی افراد مسن یا افراد دارای معلولیت باشد ، طراحی شما باید ناوبری را بسیار ساده کند. اگر پزشک ورزشی هستید از عکس های مربوطه ورزشی استفاده کنید.
با در نظر داشتن مخاطبان هدف ،سایتتان را طراحی کنید و در نهایت یکی از بهترین وب سایت های پزشکی را داشته باشید.
نکته 2: طراحی خود را ساده و واضح نگه دارید
برای بازدید کننده بسیار آسان است که بفهمد سایت شما در مورد چیست و ایا میتواند پاسخ خود را در ان پیدا کند یا خیر؟
راز سادگی تعادل است: نه
عکس های زیاد ، نه کپی های بی پایان. اگر می خواهید یکی از بهترین وب سایت های
پزشکی را داشته باشید ، طراحی خود را تا حد ممکن ساده و روشن نگه دارید تا ناوبری
برای بیماران راحت باشد.
در اینجا چند نکته برای ساده نگه داشتن یک سایت آورده شده
است:
هدف شما؟ یافتن اطلاعات را آسان کنید ، که باعث می شود بیماران در وب سایت شما تجربه مثبتی داشته باشند. و همچنین بیماران بیشتری را به رزرو وقت ترغیب می کند.
نکته 3: برای نمایش اطلاعات اصلی از طراحی وب استفاده کنید
ضروری است که طراحی وب سایت مراقبت های بهداشتی شما به بازدید کنندگان اجازه دهد بلافاصله همان چیزی را که می خواهید لحظه ورود به دفتر مجازی شما بیاموزند ، تشخیص دهند. آیا مشخص است که آنها از کجا و چگونه می توانند آن اطلاعات مربوط را پیدا کنند؟
کل طراحی شما باید حول یک چیز باشد و این روش به شما امکان می دهد از مزایای بهترین وب سایت پزشکی بهره مند شوید.
به صفحات اسامی صریحی بدهید که جای تفسیر باقی نماند: "با پزشکان ملاقات کنید"
دکمه های CTA را با استفاده از حروف بزرگ و رنگ های جسورانه ایجاد کنید
اطلاعات اصلی خود را در بالاترین قسمت صفحه قرار دهید تا توجه آنها را جلب کنید
اطلاعات ثانویه و همچنین پاورقی ها باید به پایین صفحه بروند
نکته 4: سایتی ریسپانسیو و واکنشگرا به موبایل طراحی کنید
بهترین وب سایت های جهان از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنند - در دنیای موبایل امروز ، شما باید با طراحی پاسخگو پیش بروید تا در میان برترین وب سایت های سلامت قرار بگیرید. و سایتی داشته باشید که در هر دستگاهی با هر اندازه ای سازگار داشته باشد و تمامی صفحات ان منظم باشد و چیدمان سایت خراب نشود.
توصیه می شود که به طور متناوب عملکرد وب سایت خود را روی دستگاه های مختلف آزمایش کنید.
نکته 5: محتوای بصری در طراحی خود بگنجانید
آمار نشان می دهد محتوای تصویری ، چه فیلم و چه عکس ، در مقایسه با متن، اشتراک و بازدید بیشتری دارند. در نتیجه ، بهترین وب سایت های پزشکی انتخاب و گنجاندن محتوای بصری در سایت خود را فراموش نمیکنند .چراکه طبق الگوریتم های جدید گوگل برای سئو و بهینه سازی سایت ، وجود محتوای بصری – تصویر – متنی و.. برای بهبود رتبه و جایگاه سایت شما لازم است.
باید به خاطر داشته باشید که در هیچ استراتژی افراط نکنید.و از هر نوع محتواعی درست و به اندازه و به جا استفاده کنید .
شکی نیست که نمایش اسلایدی یا ویدیویی توجه بازدیدکنندگان را سریعتر جلب می کند ، اما:
اطمینان حاصل کنید که از اندازه بزرگ پرونده که می تواند تأثیر منفی بر زمان بارگذاری صفحه و در نتیجه سئو سایت داشته باشد ، دور باشید. سرعت پایین بارگیری می تواند ناامید کننده باشد و بازدیدکنندگان را از آن دور کند!
از طرحهایی که Flash را فعال می کنند استفاده نکنید زیرا همه دستگاه ها از این فناوری پشتیبانی نمی کنند ، این باعث می شود بازدیدکنندگان زیادی به محتوای شما دسترسی نداشته باشند
نکته 6: از عناصر طراحی برای تعامل با بیماران در وب سایت خود استفاده کنید
شما باید وب سایت پزشکی خود را تعاملی کنید تا بازدیدکنندگان را به خود مشغول کرده و زمان ماندن انها در سایت را افزایش دهید. شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به بازدید کننده اجازه می دهد قبل از اینکه وب سایت را ترک کند ، همه وظایف مورد نیاز برای تکمیل تماس نهایی را انجام دهد.
اگر می خواهید بازدیدکنندگان با شما قرارملاقات بگذارند ، به آنها اجازه دهید تعیین وقت و رزرو ملاقات را در سایت انجام دهند. علاوه بر این ، آنها را قادر به پرداخت هزینه به صورت انلاین کنید!
راه حل های تعاملی زیادی وجود دارد که بهترین وب سایت های بیمارستان از آنها استفاده می کنند:
شما می خواهید سایتتان در بین بهترین وب سایت های پزشکی قرار گیرد زیرا می خواهید که عمل شما در زمره بهترین اقدامات پزشکی در زمینه تخصصتان باشد. سایت شما عمل مجازی شماست ، به همین دلیل شما به آن احتیاج دارید تا عملکرد چشمگیری داشته باشد و بیماران بیشتری را حفظ کنید.
نکته 7: اجازه دهید وب سایت شما داستان شما را بازگو کند
داشتن مدرک پزشکی برای داشتن یک عمل موفقیت آمیز کافی نیست. عمل شما یک تجارت است. شما باید برند خود را بسازید و شهرت خود را درست مانند سایر مشاغل خارج از صنعت پزشکی، مدیریت کنید.
یک برند به شما امکان می دهد از جمع متمایز شوید و این داستان شماست که کمک می کند یک برند بسازید. به وب سایت خود اجازه دهید داستان شما را بیان کند و این باعث میشود پیوند عاطفی با بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید و انها بهتر و بیشتر شما را بشناسند و از موفقیت ها و کارای های شما اگاه میشوند.
یک مارک تجاری باعث
وفاداری و مراجعه می شود. شما به بیمارانی نیاز دارید که به شما مراجعه کنند و همچنین
شما را به دوستان و اعضای خانواده خود معرفی کنند. به یاد داشته باشید که مردم
دوست دارند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
سعی کنید یک برند پزشکی در تخصص خود باشید!
نکته 8: یافتن خواسته های بازدیدکنندگان را آسان کنید
بهترین وب سایت های
مراقبت های بهداشتی شامل کلیه اطلاعاتی است که بیمار ممکن است بخواهد پیدا کند ،
از پست های وبلاگ آموزشی گرفته تا فرم های بیمار ، دستورالعمل های قرار ملاقات و .....
دقت کنید داشتن مطالب بسیار زیاد و غیر ضروری ، هر وب سایتی را آشفته و
شلوغ میکند!
بهترین وب سایت های پزشکی یک راه حل عملی ارائه داده اند: استفاده از رویکرد طراحی که پیمایش را بسیار ساده و آسان می کند.
پیمایش ساده می تواند دسترسی بازدید کنندگان به مقادیر گسترده اطلاعات را تا زمانی که سازمان یافته باشد آسان کند. یک ایده خوب که بسیاری از سایت های پزشکی از آن استفاده می کنند، برجسته کردن اطلاعاتی است که بازدید کنندگان به احتمال زیاد در وب سایت شما جستجو می کنند. مطالب را صریح و آسان کنید!
نکته 9: با یک میزبان طراحی وب متخصص کار کنید
وقتی تصمیم به طراحی وب سایت کلینیک پزشکی خود گرفتید ، به یاد داشته باشید که به افرادی نیاز دارید که تجارت شما را درک کنند. و در نهایت کاری به شما تحویل دهند که تمامی نکات مهم در زمینه طراحی سایت پزشکی و موارد به نفع شما را رعایت کرده باشند.
اگر می خواهید سایت شما در میان بهترین وب سایت های پزشکی قرار بگیرد ، باید با شرکتی که تجربه ایجاد وب سایت برای مراکز بهداشتی را دارد همراه شوید. و این مورد را اصلا کوچک نشمارید و طراحی سایت خود را دست هر فردی نسپارید.
نکته 10: محتوای ارزشمندی را به موتورهای جستجو ارائه دهید
اگر می خواهید ترافیک سایت شما بالا رود و CTR خود را افزایش دهید ، سایت شما باید در نتایج موتور جستجو رتبه بالایی داشته باشد. موتورهای جستجو باید محتوای وب سایت شما را در ارتباط با جستجوهای انجام شده توسط بیماران پیدا کنند. موتورهای جستجو باید سایت شما را دوست داشته باشند!
برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو شما را دوست دارند ، باید محتوایی تهیه کنید که به آموزش مخاطبان شما کمک کند. به این کار SEO می گویند.و اینکار را خودتان نمیتوانید انجام دهید. همانطور که سپردن طراحی سایت به فردی متخصص امری ضروریست ،تولید محتوای بهینه و نشان دادن سایت شما به موتورهای جستجو نیز امری بسیار مهم و الزامیست .
چگونه تعیین می کنید کدام محتوا مربوط به بازدیدکنندگان باشد؟ شما بر درک بیماران ، نیازهای آنها و روند فکرانها متمرکز هستید؟ اگر شما مانند یک بیمار مبتلا به زانو درد به دنبال ارتوپد باشید ، دقیقاً چه سوالاتی برایتان پیش میاید ؟ و....
پس بالا امدن سایت خود در نتایج موتورهای جستجو را جدی بگیرید و از فردی خبره در زمینه سئو کمک بخواهید .
دیده شدن و بازدید بیشتر از یک سایت ، برابر است با برند شدن – مشتری های بیشتر – درامد بیشتر و رسیدن به هدف .
خلاصه
خود را جای بیماران بالقوه قرار دهید و تصور کنید که چگونه به دنبال خدمات پزشکی مورد نیازتان می گردید ، در کجا به دنبال آنها می گردید و انتظار دارید چه مواردی را پیدا کنید. شما به محتوای گسترده ای نیاز خواهید داشت و از طریق موتورهای جستجو یا شبکه های رسانه های اجتماعی به دنبال آن خواهید بود.
بازدید از وب سایت شما به معنای ترافیک در زندگی واقعی شما است ، یعنی درآمد بیشتر!